Talverehvide valik on väga suur ning teinekord rehvide valimine võib osutuda oodatust keerulisemaks. Jagame siinkohal paar lihtsat nippi, kuidas valida lamellrehve.

Erinevat tüüpi lamell/aastaringsed rehvid

Talverehve on põhimõtteliselt olemas kolme tüüpi
a) All season/aastarginsed rehvid
b) Lääne-Euroopa lamellrehvid
c) Põhjamaised lamellrehvid
d) Naastrehvid

Vaatame lähemalt neid rehve:

Allseason rehve meie enda netipoodides ei paku ning ei soovita ka talveks kasutada, kuna rehvil on kõva rehvisegu. Need rehvid ei ole mõeldud meie kliimasse.

Lääne-Euroopa lamelle kasutatakse Eestis päris palju.
Selliseid rehve on mõistlik kasutada neil, kes ei soovi omada mitut komplekti rehve ning vahetada neid mitu korda aastas. Oluline on tähelepanna, et kuna nende rehvide kummisegu on tunduvalt kõvem kui põhjamaistel rehvidel, siis on mõistlik neid rehve kasutada neil, kes sõidavad suvel rohkem ja talvel vähem


Põhjamaised lamellrehvid on kõige pehmema seguga ning spetsiaalselt toodetud meie kliimasse, kus rehv peab suutma enda omadused säilitama ka -20 C kraadi juures, ning mitte muutuma “plastmassiks”.
Põhjamaiseid lamellrehve soovitame neile autojuhtidele, kes soovivad aastaringselt omada üht komplekti ja kelle läbisõidud on väga väikesed aastas (nt alla 5000 km).
Põhjamaised lamellrehvid on loomulikult ka nendele autojuhtidele, kellel on suverehvid olemas, ning kellele ei meeldi või puudub vajadus naastrehvide järele.


Kuidas ära tunda põhjamaine lamellrehv?

Kõikidel uutel lamellrehvidel on Euroopa energiamärgis, mille peale on märgitud eraldi märk, mis tähistab, et antud rehv on mõeldud “Rasketes jääoludes kasutatav rehv “

Tyre for use in severe ice conditions
Rasketes jääoludes kasutatav rehvi märk


Lamellrehvide valimine

Tarturehv on rehvide müügi ja rehvivahetusega tegelenud ligemale 15 aastat, ning jagame siin mõned enda näpunäited:

1) Rehvi ostma hakates on üks lihtne nipp, mis enamjaolt toimib – jälgi rehvi hargmäärduvust – see annab kõige lihtsama indiaktsiooni mille jaoks see rehv on mõeldud.
Siinkohal on tähtis mõista, et talvise lamellrehvi puhul tuleb valida “halvima” näitajaga rehv.


Antud rehvil on märgitud märdhaarduvuseks E tähis, ehk kõige halvem tähis. Just selle indiaktsiooni järgi on võimalik järeldada, et rehv on pehme seguga ja on sobivam meie kliimasse.

Kui rehvi märghaarduvuseks on näiteks A või B , on see väga suure tõenäosusega Lääne-Euroopa lamellrehv.


2) Jälgi rehvi kiirusindeksit: reeglina, mida väiksem on indeks, seda pehmema seguga on rehv ning seda sobivam on ta meie kliimasse.

Antud rehvi puhul on kiirusindeks V, mis tähnedab kiirust 240 km/h. Sellised indeksid on omasemad suverehvidele. Samuti on pildil näha paremat märghaarduvust, mis viitab kõvemale segule (ehk talvel kehvemale pidamisele)

Kuna Tarturehv tegeleb rehvide müügiga juba pikalt, on meie käest läbi käinud väga palju erinevaid mudeleid ning omame ka klientide tagasisidet, siis oskame alati soovitada teile parimat varianti.